lördag 7 juni 2014

Kvargglass

Har jag inte berättat om min favorit? Nej det har jag ju inte! Så kan vi inte ha det, så här kommer det, Kvargglass eller proteinfluff. Det är jättelätt och vill man att det ska gå fort får man proteinfluff, annars fryser man det och får kvargglass. Jag brukar göra en sats och äta halva fluffet direkt som mellanmål och frysa andra halvan till glass som jag kan ta till mellanmål en annan dag. Receptet fick klart godkänt av min pojkvän som vill äta det varje gång vi ska äta mellanmål nu. Då är det tur att man kan variera med olika sorters bär och även tillsätta proteinpulver av olika smak för lite extra protein och sötma.

Kvargglass
1 banan
100 g hallon
250 g kvarg
2 äggvitor
Ev. 1 skopa proteinpulver

Mixa hallon och banan slätt, tillsätt sedan kvargen och ev proteinpulver. Vispa i en annan bunke äggvitorna till ett fast skum. Blanda sedan ihop de båda försiktigt till ett fluff. Sen är det klart att äta! Äter man inte upp allt så lägger man det i en burk och fryser till glass, klart att ta fram och äta någon annan gång.


Kvargglass på blåbär med rostade hasselnötter. 
Proteinfluff av hallon

Allt som behövs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar