onsdag 27 augusti 2014

Paleokladdkaka

Hur kan jag inte ha lagt upp detta receptet tidigare!? Detta är det bästa paleoreceptet jag kan och det är från ptbyemma. Jag har gjort denna kaka flera gånger och det går inte misslyckas. En underbart chokladig och kladdig kaka som varken innehåller raffinerat socker, gluten eller mejeriprodukter. Ja jag behöver inte säga mer, den talar för sig själv, efter en tugga var jag såld. Och som alla vet smakar kladdkaka mycket godare än vad den ser ut.

Paleokladdkaka


Serverad med lättvispad grädde.


Paleokladdkaka
 

Paleokladdkaka
8 dadlar
3/4 dl riven kokos
2 dl mandelmjöl
1 dl kakao
1 tsk vaniljpulver
1 tsk bakpulver
En nypa salt
1/2 dl kokosolja
3 ägg
Sätt ugnen på 175 grader och klä en liten springform med bakplåtspapper (ca 20cm i diameter). Mixa dadlar och kokos i en matberedare. Tillsätt i mandelmjöl, kakao, vaniljpulver, bakpulver och lite salt och mixa lite till. Smält kokosoljan och tillsätt den samt äggen i smeten och mixa allt till en jämn smet. Häll smeten i formen och grädda i mitten av ugnen i ca 8 minuter, den ska vara kladdig när du tar ut den.Låt den svalna och servera med lättvispad grädde. Bäst är den efter ett dygn i kylskåp om man tåls vänta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar